نوشته شده در یک دیدگاه

فرش چهارباغ ايران زينت بخش موزه بزرگ رم

فرش چهارباغ ايران زينت بخش موزه بزرگ رم موزه «اسکودریه دل کوئیریناله » در شهر رم به آثار نفیس هنر ایرانی اسلامی مزین شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از رم، در این موزه که در آن نمایشگاهی با عنوان «هنر در تمدن اسلامی» بر پا شده است 363 اثر نفیس تاریخی بعد از اسلام متعلق به کشورهای مختلف اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته که شمار قابل توجهی از این آثار ایرانی است.

یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه گفت: «شاید بهتر بود نام این نمایشگاه را هنر اسلامی ایرانی می گذاشتند چرا که تقریبا تمام آثار بسیار زیبایی را که در این نمایشگاه مشاهده می کنیم متعلق به ایران است که این خود نشانگر عمق و عظمت هنر در این کشور است.»

جووانی کوراتولا ایرانشناس و استاد ایتالیایی تاریخ هنر اسلامی که مسئولیت این نمایشگاه را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در رم ، از ایران به عنوان مهد فرهنگ و تمدن اسلامی یاد کرد و افزود: «با توجه به این که ایران در میان کشورهای اسلامی همواره مهمترین و زیباترین اثار هنری را خلق کرده است ، طبیعتا بخش قابل توجهی از این نمایشگاه به اثار هنرمندان ایرانی مانند سرامیک ، شیشه، لباس و قالیچه و فرش اختصاص یافته است. ما حتی یک فرش 40 متری ایرانی را که 4 قرن پیش با طرح چهار باغ بافته شده و نمادی از باغ بهشت است در ورودی نمایشگاه قرار داده ایم تا بازدیدکنندگان از همان بدو ورود به حال وهوای عرفانی این نمایشگاه پی ببرند» .

این فرش ظریف و زیبا به همراه بیش از یکصد اثر نفیس دیگر هنرمندان کشورمان که به قرن ها پیش باز می گردد زینت بخش این نمایشگاه در موزه « اسکودریه دل کوئیریناله » شهر رم شده است.

مرکز ملی فرش ایران

1 دیدگاه دربارهٔ «فرش چهارباغ ايران زينت بخش موزه بزرگ رم»

  1. […] فرش چهارباغ ایران زینت بخش موزه بزرگ رم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.