نوشته شده در یک دیدگاه

چه نوع کفپوشی برای حمام مناسب است؟

کفپوش های متعدد و مواد مختلفی برای حمام وجود دارند. سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و عمری هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به چوب، چوب پنبه، سنگ و شیشه و پلاستیک پی وی سی اشاره کرد.

در ادامه انواع کفپوش ها را معرفی کرده ایم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.

1. کاشی های وینیل
از جمله رایج ترین کاشی های حمام انواع وینیل هستند زیرا قیمت پایین و کیفیت بالا دارند. این نوع کاشی ها برای انواع مختلف حمام ها مناسب هستند. در ضمن بسیار بادوام نیز هستند. نصب آسان دارند و در انواع رنگ ها و شکل های متنوع فروخته می شوند. مواد سازنده این کاشی ها چسب داخلی دارند و می توان با چاقوی بسیار تیز آنها را برش داد.

2. کاشی های سرامیکی و پورسلین

هیچ کفپوشی بهتر از سرامیک و چینی نیست. این نوع کاشی ها در رنگ و طرح های متنوع وجود دارند. به طوریکه می توان با طرح چوب یا سنگ این نوع کاشی ها به کف، نمای چوبی یا سنگی بخشید. البته برای پا برهنه راه رفتن چندان خوب نیستند و برای این منظور وینیل انتخاب مناسب تری است. البته این مشکل را می توان با نصب سیستم گرمایشی از کف جبران کرد. اما زمینی که سفت است سفت است و کاری نمی توان کرد. نصب سرامیک به آسانی وینیل نیست و حتما باید متخصص آن را نصب کند. سرامیک ها به دلیل لعاب زیادی که دارند در برابر خراش و استهلاک مقاوم هستند. کاشی های چینی (پورسلین) محکم تر از کاشی های سفالی هستند و رنگ آنها داخلی است و در نتیجه مشکل پوسته پوسته شدن ندارد.

3. کاشی لمینیت پلاستیکی

کاشی های ورقه ای پلاستیکی که اصولا به صورت تخته ای موجود هستند نیز انتخاب خوبی به شمار می روند. همچون ورقه های فلزی که برای کانتر آشپزخانه استفاده می شوند، این کاشی ها باعث افزایش ارتفاع سطح زمین نمی شوند. و خیلی راحت نیز می توان از اتاقی به اتاق دیگر آنها را منتقل کرد. با اینکه این لمینیت ها بادوام هستند و نگهداری آسانی نیز دارند اما در برابر رطوبت کمی مشکل پیدا می کنند. اگر آب روی آنها بماند ممکن است داخل هسته ورقه ها نفوذ کند و باعث چروکیدگی ورقه ها می شود. هنگام استفاده از لمینیت باید همه فاصله بین دیوارها، اطراف شیر آب و دیگر فاصله ای هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد را پوشاند. تنوع رنگ و شکل این ورقه ها همچون سرامیک یا وینیل نیست.

4. کاشی های سنگی

اصولا از کاشی های سنگی برای راهرو یا لابی استفاده می کنند. اما امروزه از آنها در داخل ساختمان و حمام نیز استفاده می کنند. این کاشی ها از انواع سنگ آهک، مرمر، گرانیت تهیه می شوند و در رنگ های مختلف از کرم گرفته تا آبی، قرمز و طلایی وجود دارند. بافت این سنگ ها شامل ترک خورده، سندبلاست و حکاکی شده وجود دارند. البته باید بدانید کاشی های سنگی بسیار گران تر از کاشی های سرامیکی یا پورسلین هستند.

5. کاشی های چوبی
استفاده از چوب فقط برای افراد نترس توصیه می شود. آب داخل پرداخت نهایی چوب نفوذ و لکه ایجاد می کند. در طول نصب، پارکت های چوبی باید به درستی و با دقت به لبه های دیوار نصب شوند. پرداخت نهایی چوب باید با پلی یورتان باشد و این کار باید دوبار انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود. از کفپوش های چوبی برای فضای زیر دوش و جایی که همیشه آب جریان دارد نمی توان استفاده کرد. فقط بهتر است در قسمت رختکن از آن استفاده کنید.
7. کاشی های چوب پنبه ای
چوب پنبه ذات گرمی دارد و می توان بدون مشکل با پای برهنه روی آنها راه رفت. در ضمن، این نوع کاشی ها رنگ ها و طرح های متنوعی نیز دارند. نصب آنها آسان است. البته اگر کاشی های پرداخت نشده خریداری کنید باید حتما روی آنها را با دو لایه پلی یورتان بپوشانید.
8. کاشی های شیشه ای
کفپوش های شیشه ای تنوع بسیاری دارند. اگر این نوع کاشی ها بافت داشته باشند بهتر است زیرا مانع از لیز خوردن می شود. کاشی های شیشه ای کوچک با فاصله های دوغاب کاری شده نیز مانع از لیز خوردن می شوند.

 
9. کف پوش پی وی سی

کف پوش های پلاستیکی (پی وی سی) در رنگ ها و ابعاد مختلف. برای مکان های لیز که امکان سر خوردن در آنها زیاد باشد استفاده می شوند.

این کف پوش ها از پازل هایی با ابعاد ۱۵*۱۵ سانتی متر ساخته شده اند که با یکدیگر چفت می شوند.

پادری سرویس

 

کف پوش

 در ویدیو زیر با چگونگی متصل کردن و از هم جدا کردن پادری اسخری (کنار پوش استخر) آشنا می شوید. در ویدیوهای زیر یک تکه 15*15 سانتی متری به پادری سرویس (استخری) اتصال داده می شود و سپس از هم جدا می شوند.
توضیحات بیشتر درباره این محصول در لینک زیر:
این کف پوش ها در ۹ رنگ ساخته شده اند. (آبی-سفید-مشکی-قرمز-فسفری- بنفش -کالباسی -نارنجی-صورتی)

1 دیدگاه دربارهٔ «چه نوع کفپوشی برای حمام مناسب است؟»

  1. […] چه نوع کفپوشی برای حمام مناسب است؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.