نوشته شده در 2 دیدگاه

مراکز تهیه پوست

مراکز تهیه پوست

توسط سازمان گوشت ملی ایران : این تشکیلات چندین مرتبه در سال اقدام به ذبح حیوانات در تهران و در سایر شهرها می نماید که در هر زمان هزاران حیوان ذبح می گردند. این چرم ها به دلیل قصابی شدن حیوانات توسط افراد متخصص در سلاخ خانه و با برنامه ریزی صورت گرفته توسط سازمان از مرغوبیت زیادی برخوردارند. تمامی حیوانات ازلحاظ مبتلا بودن به بیماریهای مهلک به دقت بررسی می شوند. این چرم ها باپیشنهاد قیمت فروخته می شوند.

مراکز تهیه پوست

مراکز تهیه پوست

توسط قصابهای در سلاخ خانه:

حیوانات توسط قصابها در سلاخ خانه ذبح می شوند و پیش از آن توسط یک دام پزشک حاضر در محل سلاخی بررسی می شوند. سپس یک قصاب اقدام به سلاخی حیوانات می نماید و چرم را از بدن حیوان ذبح شده جدا می نماید. یک قصاب ممکن است که در روز ۱۵ تا ۲۰ حیوان را ذبح نماید. آنها چرمها را به کسی می فروشند که به جمع آوری چرم می پردازد. مرغوبیت چرمهایی که بدین ترتیب جمع آوری می شوند. کمتر ازشیوه اول است چرا که احتمالاً قصابها در زمینه جداسازی چرم مهارت ندارند وممکن است که به چرم آسیب وارد نمایند. دلیل دیگر این است که زمان زیادی برای جمع آوری چرم جهت فروش به یک دلال لازم است.

توسط افراد غیرمتخصص در روستاها:

مرغوبیت این نوع چرم  به دلیل ذبح سنتی بسیار پایین است. همچنین شرایط نامناسب درنگهداری مواد خام طی مرحله انبارش و ارائه به یک دلال احتمال آسیب به چرمها را افزایش می دهد.

2 دیدگاه دربارهٔ «مراکز تهیه پوست»

  1. سلام خسته نباشید اطلاعات درج شده قدیمی و خیلی مختصر است ازفعالیتها وحجم بیزنس ۲۵۰ میلیارد دلاری چرم درجهان وهمچنین امکانات ورنکینگ کشورهای مختلف درصنعت چرم اطلاعات چندانی نیست

    1. سلام
      بله کاملا حق با شما هست.
      اگر شما اطلاعات کامل تری دارید ممنون میشویم ما را در جریان بگذارید.
      میتوانیم این اطلاعات را به صورت یک پست جداگانه، با نام خودتان در سایت درج کنیم.
      با تشکر از وقتی که گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.