نوشته شده در یک دیدگاه

دکوراسیون امروزی با فرش های ایرانی

قالی و قالیچه و پادری: اگر به خانه های غربی در چند صد سال اخیر نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد كه فرش‌ها و قالیچه‌های ایرانی حضور پررنگی در خانه‌های غربی داشته‌اند. در واقع فرش‌ها و قالیچه‌های شرقی از قرن ۱۶ وارد فضاهای داخلی خانه‌های غربی شده‌اند. دلیل این امر چیست؟ فرش‌ها و قالیچه‌ها اتاق را زیبا، جذاب، و خاص می‌كنند، و این كار را سریع و بدون هیچ دردسری انجام می‌دهند. علاوه بر این، فرش‌ها كاربردی هستند، نگهداری از آن راحت است، و دوام بسیار زیادی دارند.

طراحی با فرش‌های شرقی بسیار ساده است. تنها كاری كه باید بكنید این است كه فرشی پیدا كنید كه با طراحی خانه شما هماهنگ است. برای تعیین زیبایی فرش نیاز به هیچ متخصصی نیست، بلكه همین كه فرشی انتخاب كنید كه به آن علاقه دارید كافی است.

در ادامه با ما همراه باشید …

۱. اگر ممكن است با فرش شروع كنید.
صد و پنجاه سال پیش، ادگار آلن پو نوشت: «روح یك خانه فرش است.» گفته او به این معنی است كه فرش اساس طراحی خانه است و همه چیز به دنبال آن می‌آید. وقتی فرشی را برای یك اتاق انتخاب می‌كنید، چیدمان كلی اتاق را تعیین كرده‌اید، برای مثال یك فرش بزرگ برای یك سالن یا چند فرش كوچك برای فضاهای مختلف. دوم آنكه وقتی فرش یا فرش‌هایی را برای یك اتاق انتخاب می‌كنید، در واقع رنگ‌های اصلی آن اتاق را نیز تعیین كرده‌اید. اول انتخاب فرش و بعد خرید مبلمان و دیگر وسایل بر اساس آن بسیار راحت‌تر از راه‌های دیگر است.
۲. استفاده از سایت‌های مرتبط راه خوبی برای شروع است.
سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند كه از طریق آن‌ها می‌توانید با انواع فرش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید عكس‌های مختلفی از فضاهایی كه با فرش‌های مختلف طراحی شده‌اند را ببینید. این كار انتخاب شما را راحت‌تر و دقیق‌تر می‌كند.
۳. اندازه فرشی كه را به آن نیاز دارید تعیین كنید.
احتمالا شما دوست دارید كه پیرامون فرش در فضا مشخص باشد (كفپوش شما ممكن است از پاركت باشد یا سنگ و یا هر ماده دیگری) تا هر چهار طرف فرش مشخص باشد. بنابراین، برای مثال اگر فضای شما ۴ در ۵ متر مربع است شما باید یك فرش ۹ متری  برای این فضا انتخاب كنید تا چهار طرف فرش شما در این فضا كاملا مشخص باشد.
به هر حال، در مورد اندازه مورد نظر خیلی هم سخت نگیرید. برخی از افراد با تعیین یك اندازه مشخص و پافشاری بر روی آن فرایند انتخاب و خرید فرش را بسیار دشوار می‌كنند. اگر می‌توانید چند فرش با اندازه‌های مختلف را برای اتاق خود در نظر بگیرید. در این صورت انتخاب‌های شما بسیار بیش‌تر می‌شود و به راحتی می‌توانید فرش مورد نظر خود را پیدا كنید. به یاد داشته باشید كه اصلا ایرادی ندارد كه دو پایه جلویی مبل‌ها روی فرش و دو پایه عقبی روی كفپوش قرار بگیرند. انعطاف‌پذیر بودن در مورد اندازه فرش باعث می‌شود تا شما فرشی را كه واقعا عاشق آن هستید را انتخاب كنید.
۴. مردم فرش‌های شرقی را براساس رنگ آن‌ها خریداری می‌كنند و كار درستی انجام می‌هند.
انتخاب رنگ‌های درست و مناسب كار سخت و دشواری است. اما چه كسی باید در مورد رنگ‌ها اظهار نظر كند؟ كسی كه باید این كار را انجام دهد خود شما هستید. بسیاری از فروشندگان به شما اجازه می‌دهند كه فرش مورد نظر را به خانه ببرید و چند روز از آن استفاده كنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. برای اطمینان بیش‌تر قطعه‌ای از پارچه پرده و روكش‌های صندلی‌ها و مبل‌ها را هنگام خرید فرش همراه خود ببرید. این كار نه تنها به خود شما كمك می‌كند، بلكه باعث می‌شود تا فروشنده هم دقیق‌تر بتواند شما را راهنمایی كند.
به یاد داشته باشید كه رنگ‌های تیره ارتفاع اتاق را كم‌تر و رنگ‌های روشن ارتفاع اتاق را بیش‌تر به نظر می‌رسانند.
۵.     طرح‌ها و نقش‌ها
فرش‌های شرقی دارای هزاران طرح و نقش هستند اما این طرح‌ها به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:
الف- طرح‌ها و نقش‌هایی با خطوط صاف و اشكال هندسی. این طرح‌ها و نقش‌ها نشان‌دهنده كشوری هستند كه فرش در آن بافته شده است. این نوع طرح‌ها و نقش‌ها مناسب فضاهای غیررسمی هستند.
ب- طرح‌ها و نقش‌هایی با خطوط منحنی. این طرح‌ها نشان‌دهنده شهری هستند كه فرش در آن بافته شده است و مناسب فضاهای رسمی هستند.
ج- طرح‌ها و نقش‌های معاصر. این طرح‌ها و نقش‌ها گستره فرش‌های انتزاعی تا فرش‌های تك‌رنگ را شامل می‌شود، اما نقطه مشترك این فرش‌ها این است كه همه آن‌ها مناسب فضاهای مدرن و معاصر هستند.
علاوه بر طرح‌ها و نقش‌های ذكرشده طرح‌های دیگری نیز وجود دارند كه در آن‌ها از نقش‌های دایره‌دایره استفاده شده است، برخی دیگر دارای طرح‌های درهم‌پیچیده هستند، تعداد كمی از آن‌ها دارای نقش‌های تصویری هستند، و برخی دیگر دارای طرح‌های تكه‌تكه هستند. هر كدام از این تقش‌ها تاثیر متفاوتی در فضا دارند. برای مثال فرشی كه دارای یك شكل مدور در وسط خود است، باید در وسط یك سالن قرار بگیرد و درست بالای این دایره باید یك لوستر قرار بگیرد.
نكته دیگری كه در مورد فرش‌ها وجود دارد این است كه برخی از آن‌ها دارای طرح‌ها و نقش‌های بزرگ و برخی دیگر كوچك هستند. می‌توان گفت آن‌هایی كه دارای طرح‌های كوچك هستند باعث می‌شوند تا توجه به مبلمان روی آن جلب شود، در حالی كه فرش‌هایی كه دارای طرح‌های بزرگ هستند توجه را به خود جلب می‌كنند.
در پایان باید گفت كه فردی كه تصمیم نهایی را می‌گیرد خود شما هستید و باید این كار را براساس سلیقه خود انجام دهید. بسیاری از مردم فرش‌هایی را دوست دارند كه در وسط آن یك طرح بزرگ وجود دارد. اگر گاهی احساس كردید كه فرش مورد نظر شما خیلی با طراحی كلی خانه‌ها شما هماهنگی ندارد نگران نباشید. مهم‌ترین چیز در طراحی داخلی این است كه شما از اجزای موجود در خانه خود راضی باشید و در كنار آن‌ها احساس خوبی داشته باشید.
به ما بگویید: شما کدام فرش ها را بیشتر می پسندید؟ مدرن یا سنتی؟
اگر به دنبال وسایل دکوری خاص متناسب با دکوراسیون خانه تان می گردید، یا قصد خرید جهیزیه دارید و یا دوست دارید تغییری در اثاثیه خانه به وجود بیاورد و برای پیدا کردن وسایل دکوراسیون منزل و گشت و گذار در بازار زمان کافی در اختیار ندارید. به روشی ساده تر کالاهای مورد نظرتان را پیدا کنید. چرم باف برای شما راه حلی در نظر دارد از بخش محصولات در وب سایت دیدن کنید، پادری مورد علاقه خود را بین محصولات متنوع با اطلاعات دقیق ببینید و با هم مقایسه کنید، برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول با ما تماس بگیرید.

منبع: internetrugs | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

1 دیدگاه دربارهٔ «دکوراسیون امروزی با فرش های ایرانی»

  1. […] دکوراسیون امروزی با فرش های ایرانی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.