نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

روش تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی

چرم طبیعی و انواع چرم

در بسیاری از موارد تشخیص چرم اصل از چرم تقلبی بسیار دشوار است. وقتی چرم به کالایی مانند کیف یا کفش تبدیل می‌شود، تشخیص نوع آن دشوارتر است اما با
چند دستورالعمل ساده میتوان چرم اصل را از چرم مصنوعی تشخیص داد :

روش تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی

 

انواع چرم

1- در بافت چرم‌های مصنوعی الگویی مشخص به کار رفته که مرتبا در کنار هم تکرار شده است و نشانه ساخت و تولید با دستگاه است. این الگو با کمی دقت در نوع گره، ریزی و درشتی، زبری و نرمی، خلل و فرج معلوم می‌شود و به همین دلیل یکی از راه‌های مناسب برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی به شمار می‌رود .

2- از تفاوت پوشش پشتی چرم نیز می‌توان مصنوعی یا طبیعی بودن آن را بخوبی تشخیص داد. پشت چرم طبیعی حالتی پرز مانند دارد؛ انگار که از خود چرم باشد، به سختی کنده یا جدا می‌شود؛ اما پشت چرم مصنوعی بیشتر از فوم ساخته شده، یا مثل آستر چسب‌زده است. وقتی لبه‌های دوخته شده را برگردانید نخ‌های رشته شده و توری مانند را در آن قسمت‌ها خواهید دید. به طور کلی تار و پود نخی در پشت چرم یا درزهای دوخته شده حاکی از مصنوعی بودن آن است.

3-چرم طبیعی بسیار نرم و منعطف است. چرم را بو کنید. چرم طبیعی بوی مشخص و خاص دارد که هرگز نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرد .

در هنگام خرید محصولات چرمی حتما از فروشنده ضمانت نامه مبنی بر طبیعی بودن چرم محصول دریافت کنید و در صورت نبودن ضمانتنامه، در فاکتور فروش طبیعی بودن چرم محصول حتما قید گردیده و مهر و امضا شود .

در پایان متذکر میشویم که با وجود تمام توصیه های بالا، مطمئن ترین روش، خرید از فروشگاهها و برندهای معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *