نوشته شده در یک دیدگاه

انتخاب کفپوش مناسب برای حمام

حمام و سرویس شاید کوچکترین فضای خانه باشد اما از نقطه نظر طراحی داخلی، سرویس بهداشتی باید فضایی باشد که شما آنرا دوست دارید. شما هر روزصبح و شب و بطور مداوم از این فضا استفاده می کنید. در عین حال این فضا در معرض آب و رطوبت دائمی است . بنابراین نیازمند کفسازی است که از نظر سبک و کارایی در درجه بالایی باشد.

برای انتخاب درست پیش از هرچیز به سه موضوع در ادامه مطلب توجه کنید…

سبک زندگی . به این نکته توجه کنید که هر سرویس توسط چه افرادی و چه مقدار مورد استفاده قرار می گیرد و شامل چه ویژگی هایی است. بطور مثال حمام مستر به عنوان فضایی اصلی که هر صبح و عصر به طور روزمره مورد استفاده قرار می گیرد، دائما در برخورد با لوازم و وسایل آرایش ریخته شده، و پاهای خیس است. سرویسی که در فضای اصلی وجود دارد و مورد استفاده همه قرار میگیرد رفت و آمد بیشتری دارد اما رطوبت کمتری در آن خواهد بود. کودکان نیز از آنجایی که معمولا در حمام بازی می کنند آب را به اطراف پاشیده و آب زیادی از وان به اطراف سرریز می کنند.

سبک طراحی . ببینید در طراحی این فضا دنبال چه هستید؟ سرویس مستر شما به عنوان اصلی ترین سرویس خانه باید همسو با سبک دلخواه شما باشد. شاید بخواهید این فضا نقطه ای آرامشبخش باشد یا فضایی با ظاهری مدرن و پرانرژی و سرشار از رنگ های زنده. سرویس ورودی و مهمان شما می تواند هیجان انگیز و پرزرق و برق باشد و حمام کودک کلاسیک و سرگرم کننده بوده وظاهری متناسب برای همه سنین داشته باشد. وقتی گزینه های انتخابی برای کف را محدود می کنید. نمونه هایی پیدا کنید و به ظاهر و به بافتی که از آن حس می شود توجه کنید. تیره یا روشن، ساده یا طرحدار، صاف یا بافتدار، سخت یا نرم.

بودجه. هزینه ای که برای این کار در نظردارید را مشخص کنید. اگر تصمیم دارید برای سالها در این خانه بمانید به دنبال گزینه های مجلل با کیفیت و ماندگارتر باشید. اگر پیش ینی می کنید که به زودی خانه را می فروشید، از کفپوش هایی استفاده کنید که هنگام فروش هزینه را به شما باز می گرداند. به دقت ابعاد فضا را اندازه بگیرید و یادداشت کنید. اینکار به شما در شروع اطلاعات مناسبی در مورد هزینه می دهد اما همیشه هزینه هایی اضافی برای انتقال و نصب و مصالح جانبی را نیز در نظر بگیرید.

حمام مستر مدورحمام آرامشبخش

کاشی ها – ازسنگ طبیعی، پرسلان یا سرامیک با طرح سنگ طبیعی- انتخاب اصلی برای پوشش سرویس بهداشتی است.

تایل های سرامیکی برای کف سرویس معمولا برای جلوگیری از لیز خوردن دارای بافت هستند. سنگ های تراورتن ظاهری گرم و راحت به سرویس شما میدهد. سنگ های متورق حس ارگانیک دارند. چوب های بادوام و فرآوری شده کف نیز در مقابل رطوبت مقاوم بوده و زمانی که شما کفپوش چوبی برای سایر قسمت های خانه در نظر گرفته اید می تواندظاهری خاص به فضای حمام شما بدهد.

شما ممکن است بخواهید بخشی از سرویس مستر خود را- مثلا جایی که صندلی قرار داده اید یا نقطه ای برای استراحت و آرامش را فرش کنید .اگر به دنبال موکت در سرویس هستید به دنبال گزینه هایی باشید که در مقابل لکه ها و زنگ زدگی ناشی از آب و رطوبت مقاوم باشد و پشت آن مانع نفوذ و جمع شدن آب شود. موکت های پانل مانندی در بازار وجود دارد که به راحتی قابل جا به جایی و تمیز شدن هستند.

کفپوش چوبی در حمامکفپوش چوبی در حمام

برای انتخابی بهتر توجه به این نکات نیز خالی از لطف نیست:

ترکیب اندازه های مختلف:

می توانید برای طرحی جالب تر و چشم گیر تر کاشی های بزرگ و کوچک را در کنار هم قرار داده و طرحی ترکیبی به وجود بیاورید. ضمن اینکه می توانید علاوه بر طرح های مربعی و مستطیلی ساده از هشت ضلعی و شش ضلعی و کاشی های با ابعاد ۵ سانتی متر یا کمتر استفاده کنید.

تقسیم بندی فضای سرویس بهداشتیتقسیم بندی فضای سرویس بهداشتی

کاشی-فرش:

فرشی از کاشی در مقابل روشویی، یا پیرامون توالت یا فضای جلوی دوش و یا حاشیه پیرامونی فضای سرویس بوجود آورید. در واقع می توانید به جای اینکه در تمام فضا از یک نوع کاشی به صورت یکپارچه استفاده کنید از چند نوع برای تعریف فضاهای مختلف درون سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

گرمایش از کف:

کاشی ها به علت زیبایی و کارایی و دوام گزینه مناسبی برای کف حمام و سرویس بهداشتی هستند . اما این مصالح سطحی سرد بوجود می آورند. یک راهکار برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از سیستم های گرمایش کف در این فضاهاست و شامل لوله هایی است که زیر سطح کف نصب می شوند و با کمک گرمای آب آنرا گرم میکنند. این کارخصوصا اگر خانه تان دارای سیستم گرمایش مرکزی نیست می تواند به خوبی فضای یک اتاق را گرم کند.

نقوش در کف سرویسنقوش در کف سرویس

 

استفاده از سنگ در حمامحمام کوچک و مجلل

حمام مینیمالکفپوش بتنی در حمام

علاوه بر انتخاب های معمول گزینه های متنوع زیادی برای کفپوش سرویس بهداشتی وجود داشته دارد. تغییر کف سرویس بهداشتی و حمام بر اساس نیازها و بودجه و انتخاب طرح و رنگ مناسبی برای این سطح راهکار مناسبی برای تغییر ظاهر این فضا و دادن چهره ای نو و مناسب به این بخش از خانه شماست.

اگر به دنبال دکور خاص متناسب با سرویس خانه تان می گردید و یا دوست دارید تغییری در خانه به وجود بیاورد و برای پیدا کردن وسایل دکوراسیون منزل و گشت و گذار در بازار زمان کافی در اختیار ندارید. به روشی ساده تر کالاهای مورد نظرتان را پیدا کنید. چرم باف برای شما راه حلی در نظر دارد از بخش محصولات در وب سایت دیدن کنید و پادری سرویس (استخری) را مشاهده نمایید، برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب کفپوش مناسب برای حمام»

  1. […] انتخاب کفپوش مناسب برای حمام […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.